lørdag den 5. december 2009

Kulinarisk Julemarked

Det er ikke så tit, at vi her i familien kommer afsted til nogle af de arrangementer, som der laves i Haderslev, men min interesse blev vakt, da jeg hørte om et kulinarisk julemarked i byens gamle ridehal.

Så vi pakkede barnevogn og en lille nissedreng og kørte mod "staden".


Det gamle (og det er virkelig gammelt og minder ikke meget om nutidens ridehuse - men et flot bygning i bindingsværk liggende i bymidten, men desværre sjældent brugt til noget) ridehus rummede vel ca. stande med lokale producenter af kvalitetsfødevarer. Der var smagsprøver og vi købte faktisk også en del lækre ting derinde; spegepølse med brændenælder, salt, Div. økologiske Oste og smør for ikke at nævne den helt fantastiske kanel-is. Den glæder jeg mig virkelig til at nyde sammen med et stykke æbeltærte.




Vi havde ikke i ridehuset i fem minutter, før Silas havde fanget en journalists og fotografs opmærksomhed, så vi blev interviewet til Jyske Vestkysten om vores besøg ved julemarkedet og fotografen skød billeder i lange baner af den lille nisse, der sad i barnevognen og gumlede små gourmet-kager.


Og forresten så sker der vildt mange ting med Silas for tiden. Vi er de sidste dage blevet mere og mere overbeviste om, at han siger "Hej", og nu er der ingen tvivl om, at det er det, som han siger, og det får gerne følgeskab af en serie af vink-







1 kommentar:

  1. Haha hvor ser han sød ud med nissehuen..men han ligner nu een der tænker "hvor ser jeg åndsvag ud med den her hat". Sikke et ansigtsudtryk han sætter op.
    Det lyder da hyggeligt med et kulinarisk julemarked..sikke en god idé :)

    SvarSlet