søndag den 2. maj 2010

Lediggang er roden til alt ondt

I onsdags var jeg til afskedsreception på Århus Lufthavn, hvorfra min far nu er pensioneret efter 28 års ansættelse. Puha, det er godt nok mange år. Da jeg gik gennem forhallen, så fik jeg så mange minder fra min barndom, hvor jeg af og til var med min far på arbejde i weekenderne. Det var før den tid, hvor der var noget, der hed "Terror". Der kunne man mere eller mindre frit bevæge sig rundt på lufthavnen.


Gammelt skørt puds fjernes og erstattes med nyt



Min stakkels far skal jo ikke gå rundt og kede sig som pensionist (det lyder skisme mærkelig at benævne ham sådan), så han kørte herned onsdag aften og torsdag morgen kastede han sig over murværket, som har lidt en del under vinterens frostvejr. Med lidt pudsearbejde, så skulle huset gerne være klar til en gang meget tiltrængt maling senere på året.



De to pensionister tager en øl-pause


Min far er i øvrigt udlært murer og arbejdede også i murerfaget, indtil han fik job i lufthavnen for 28 år siden, og når man kigger på billedet af Silas, der stabler klodser i lange baner, så kan man godt få den tanke, at det måske ligger lidt i blodet?!

Silas med klodsetårn, der er stablet helt ved egen hjælp




Jeg er ovenud lykkelig for at have mine forældre, som altid gerne giver en hånd med, når vi har brug for det. Det er da en gave, at de gider - og ikke mindst, at de kan!!

1 kommentar:

  1. Jeg kan heller ikke vænne mig til at kalde min far for pensionist, så jeg kan sagtens følge dig. Min far var 39 år hod TDC..vildt.
    Dejligt at i har muligheden for at han kan hjælpe jer og så lysten er der. Skønt billede af Charlie og din far :)

    SvarSlet