fredag den 24. september 2010

Sælges kun til folk i hus eller på landet......


Sådan synes jeg tit, at jeg har hørt/læst, når hvalpe skal sælges eller voksne hunde omplaceres, og nu hvor jeg er flyttet til en lille landsby, så forstår jeg bare slet ikke, hvorfor en sælger skriver sådan et krav.

Nu har vi boet her i udkanten af en mindre by med ca. 400 indbyggere, en skole, børnehave og købmand i lidt over to år. Her er MASSER af hundeejere. Jeg ved, at der bor en del hunde heromkring, for det kan jeg se eller høre, når jeg går tur med mine hunde. Men jeg møder meget sjældent andre hunde, der også bliver luftet. Jeg kan tælle på een hånd, hvor mange gange, jeg har passeret en anden hundeejer på gåturen i de to år, vi har boet her. Lidt skræmmende synes jeg, for jeg bevæger mig da også indenfor byskiltet i ny og næ.

Gå-tur, please!


Det sker dog, at jeg af og til ser en hund i snor, når jeg kører gennem byen på vej til og fra vores hus, men det er ikke mange, og det er ofte de samme få hunde, som har den fornøjelse at blive luftet. Hvad med alle de andre??



Så hvis det er normen for hunde, som bor "på landet" og hos "folk i hus", så vil jeg da foretrække at sælge til folk i lejlighed. For hvis man bor i en lejlighed, tvinges man til at yde lidt ekstra for sin hund, og lufteturene er en streng nødvendighed og måske ikke kun når man har "lyst" og solen skinner på den første forårsdag.



For mit eget vedkommende vil jeg da også gerne indrømme, at mine hunde fik langt flere lufteture om dagen, end de gør nu. Jeg tilstræber, at vi hver morgen kommer ud at gå en tur, og derudover benytter vi vores 4200 kvm indhegnede have, hvor hundene kan gå rundt. Men en have giver jo ikke nye indtryk osv. Men de har også nogle andre friheder ved at kunne boltre sig på det store areal, så i det store hele har jeg faktisk ikke dårlig samvittighed over det.



Men når jeg ser mig omkring her, så forstår jeg bare ikke, hvis folk ikke vil sælge til dem, der bor i lejlighed...........



Så jeg tænker da meget på de hunde, som kun har en lille indhegnet have på måske 500 kvm og aldrig kommer ud at gå en tur eller til nogen former for aktiviteter. Dem er der tilsyneladende en del af. Trist!



Det var bare det, jeg lige ville sige......... Hej!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar