mandag den 6. august 2012

Ferien er slut

Tre ugers dejlig ferie er slut. Det har været en super god ferie, desværre var den bare ca 3 uger for kort...

Nå men morgenens skybrud gjorde det knap så svært at starte på job igen. Faren ved at kaste mobiltelefon og pc i en taske og stille den laaangt væk i sin ferie er bare, at man glemmer sit password, men det lykkedes da at komme i tanker om det i aftes, så jeg kunne logge på og forberede mig til dagens første møde. Det skal nu ikke afholde mig fra at gentage succesen næste gang, jeg har ferie.

De fleste dage i feriens sidste uge tilbragte vi sammen med min gode veninde, Mona og hendes skønne knægt på 3 i et sommerhus på Kegnæs (Sydals). Vi havde snakket om at leje et sommerhus sammen i denne uge, men udfordringen var nok mest, at vi havde tilsammen har fire hunde, og det kan godt være svært at finde et sommerhus ved at søge på bureauerne.

Oliver og Silas - de to sommerhusknægte

Jeg havde hørt, at der ville være mange gode last-minute-sommerhuse pga tyskernes svigtende efterspørgsel på de danske sommerhuse. Så i starten af uge 30 kiggede jeg så i Gul og Gratis, ringede til en med en annonce og fem minutter efter havde jeg et sommerhus i de fem ønskede dage med tilladelse til at medbringe flere hunde. Pris 2.000,-

Smuk solnedgang på Kegnæs

Til mine mange hundevenner kan jeg kun anbefale at kigge i Gul og Gratis eller Den Blå Avis - under privat udlejning (det er jo billigere når et bureau ikke skal blandes ind i det). Jeg har flere gange fundet billige sommerhuse tilladelse til lidt større hundehold.

Sommerhuset i sig selv var der ikke noget luksus over, men der var intet at klage over. Vi kunne især glæde os over de mange flotte sejlskibe, der hver dag sejlede på Flensburg Fjord. Smukt syn fra stuen eller terrassen. Det var også dejligt, at huset lå så tæt ved vandet. Det blev til mange gåture med og uden hund ved vandet.

Silas i vandet - bemærk solen der leger i de små bølger

Men bedst af alt bare afslappende hygge i godt selskab. Det var bare skønt, og gav masser af energi.




Henrik skuer ud over fjorden

Kegnæs er et af de få landfaste steder, jeg ikke har været i mit voksne liv (anede ikke at jeg nogen sinde havde været der, hvis ikke det var fordi min mor fortalte mig, at jeg havde været der som barn), og når man kører landevejene tyndt til dagligt, så er der bare noget befriende ved at finde nye steder. Kegnæs skuffede bestemt ikke. Der skete ikke en skid derude, men det var smukt og idyllisk

Smuk promenadetur

Et lille lavloftet galleri i Sønderby

Især den lille bitte by Sønderby tog da Mona og mig med storm, da vi fandt den rundt om hjørnet på en gåtur en aften. Den var faktisk unik og smuk - især hvis man er til bindingsværk, stråtag og havudsigt.

2 kommentarer:

  1. Ja sådan var det, skønt, smukt og faktisk et romantisk sted, hvor chancen for god internet gjorde det om ikke endnu bedre ;o)
    Dagene gik, uden så meget som 1 min kedsomhed, og så enda uden den store planlægning. Simpelthen superbt.
    Mona

    SvarSlet
  2. Jeg har også for et par år siden lejet et sommerhus på Sydals. Meget afslappende sted. Ja, der sker ikke en skid, men det er faktisk meget rart engang i mellem!

    SvarSlet