søndag den 3. februar 2013

Sommervejr... nej vintervejr

En weekend uden andre planer end at afhente det bestilte nyslagtede økologiske oksekød fra Fuglsøgaard, som ligger 5 km herfra. Ja, det giver jo masser af ekstra tid, som kan bruges til alt mulig andet.

Fredag aften besluttede jeg på for igen at forsøge mig med at komme igang med at løbe. Jeg har forsøgt mig en del gange, men der går ikke ti gange med løbeskoene på, før jeg stopper igen. Dårlig form og dårlig motivation gør det ikke let at komme videre.

Denne gang har jeg forsøgt at alliere mig med en App der hedder "c25k", som gerne skal guide mig frem til at kunne løbe 5 km uden, at jeg tror, at jeg skal dø. Og ikke mindst uden, at jeg skal kigge på ure eller taste div ting ind i et program. App´en fortæller mig, hvornår jeg skal løbe og hvornår jeg skal gå.

Lørdag var det perfekt vejr, og min App og jeg tog os en 25 minutters tur rundt i området. Det gik fint, og jeg kunne afslutte turen med at trykke "done" til sidst, så App´en næste gang ved, at jeg nu skal videre til step 2. Nu håber jeg så bare, at det vil lykkes mig at hænge i, men nu prøver jeg da i det mindst på en ny måde - og er nu også komme til at fortælle det på bloggen.


Det blev da også til lidt oprydning og en tur på genbrugspladsen. Jeg arbejder stødt og roligt videre med "projekt oprydning". Det går ikke stærkt, men dog fremad. Jeg sælger en del til ret billige penge på en lokal køb/salg gruppe på Facebook. Det giver hurtige handler, men sjældent så gode priser, men så sker der da noget, og tingene, som vi ikke bruger, kommer væk.

I dag synede vejret ikke ret fantastisk. Vi sov længe og nød friskbagte boller. Jeg fik en ide om, at vi kunne kombinere en geocaching med kaffe/kage på Kalvø Badehotel. Vi pakkede løbecykel og hundene med i bilen. Da vi bakkede ud begyndte det at regne.

Vi håbede på bedre vejr, hvis vi satte os ind og fik lidt varmt og drikke en kop varmt. Vi fik varm kakao - faktisk en hel kandefuld med en skål flødeskum til. Den tilhørende æblekage var en enorm portion, som jeg bare ikke kunne spise op, selvom den smagte skønt. Silas fik chokoladekage, som tjeneren havde sagt bare var et lille stykke. Øh, jeg vil nødigt have et stort stykke serveret dernede.


Silas og Henrik er klar til at smovse

Vejret blev ikke bedre. Nu regnede det ikke mere. Nu sneede det. Vi vovede os på en gåtur, men den blev ikke mange hundrede meter lang, for snefnuggene nærmest skar i vores ansigter. Det blev ikke til nogen geocaching denne gang, men så har vi da en undskyldning for at komme tilbage og få serveret kakao og kage en anden gang.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar