onsdag den 29. januar 2014

Håndbold

En gang så jeg altid EM og VM for både herrer og damer, men de seneste år, har jeg lige som ikke rigtig fulgt med.

Men før jul fik jeg en fin invitation sammen med nogle af mine kolleger, som gav mig mulighed for at komme ind og se semifinalen ved EM i herrehåndbold. Håbet var naturligvis, at de danske drenge ville nå dertil.

Fin stemning før kampen


Som flertallet af landets befolkning ved, så var det jo i fredags, og de danske drenge nåede så vidt. Jeg havde set alle Danmarks kampe op til semifinalen. Det var jo rart at være opdateret, og ikke skulle starte med at sidde og ikke kunne finde ud af, hvem der var hvem på holdet osv.

Manden med den sjove hat
Lad mig bare sige: Det var en kæmpe oplevelse. Sikke en stemning, der var i Boxen, når 14.500 tilskuere heppede på sammen hold. Et er den stemning, som man også helt klart fornemmer, når man sidder hjemme i stuen, men at sidde i den selv, var noget helt andet. Alle var bare venner på sådan en aften, og man "highfivede" med hvem som helst.

Dansk scoring

Tilskuerrækkerne var også rød/hvide
Faktisk sidder den en lille klump kroatere på billedet her,
men hvem lægger mærke til det. De er jo også rød/hvide!

Kampen var umanerlig spændende, men faldt jo heldigvis ud til Danmarks fordel.

Et par dage efter denne kamp havde jeg kampens små musikbidder kørende i hovedet, og tog mig selv i at gå rundt og nynne/synge/fløjte dem. Jo, det var så sandelig en oplevelse at se så stor en kamp i Boxen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar