søndag den 14. februar 2016

Udstilling og klargøring til stævnesæsonen

Udstilling bliver nok aldrig noget, som for alvor vil fange min interesse, men jeg var nu alligevel kørt til Fredericia i dag for at kigge med på den internationale DKK udstilling. Det var jo også lidt ekstra spændende at kigge med, da Darwin skulle udstilles. Eller rettere, det var kun det, som fik mig til at køre derop.

Darwin så rigtig godt ud.
Charme, selvtillid og lækker hår. Det med det lækre hår ødelagde han dog lidt en lille time, inden han skulle ringen, hvor han afleverede en portion "jeg-har-vist-let-løs-flydende-mave".


Darwin - som udstillingshund

Dommeren kunne sådan set godt lide Darwin, men han var lidt fedtet med båndene i dag. Han uddelte i alt 4 gule bånd til dagens bordere, 2 blå og 12 røde bånd. Darwin fik faktisk en rigtig fin kritik, og han sagde også til Line, der handlede Darwin, at han godt kunne lide hunden, men han havde noget bøvl med at få en ordentlig tandvisning, fordi Darwin godt kan lide at lægge tungen ud over tænderne, og det er jo ikke helt smart, når der skal kigges bisser. Så ja, han var ikke den eneste, der blev sendt hjem med et gult bånd, som er det bånd, der gives for "Good"/3. præmiering

Her er Darwins kritik:
mycket god typ, mycket typisk huved, bra öron, svårt att sluta käkerne korrekt, utm hals och ryglinie, valutveklat brystkorg, utm vinklar, rör sig mycket bra, han ar nogot över tempereret. utm pels,

Nå, ja og så synes han, at Darwin var lidt for glad. Men helt ærligt, det er sgu svært at tage sig af, ikk? Det er da trist at se på hunde, der går rundt og hænger i ringen. Ud fra kritikken at læse, så er et gult bånd måske lige hårdt nok bedømt. Never mind. Tine og handler Line forsøger sig igen senere i sæsonen.

Men det her er nu mere ham....
Jeg havde også taget mine hunde med, men det var mest fordi jeg havde lavet en aftale med Niels Poulsen. Nogle gange hjemsøges jeg af "spøgelser" der tror, at der er "noget" galt med Ninja. Det kommer sådan ud af det blå, og jeg kan roligt sige, at hvis jeg skulle følge min mavefornemmelse og ræse til dyrlæge, hver gang, der er et spøgelse, der "prikker" mig i maven, så ville jeg skulle betale mig meget fattig i blodprøver, scanninger osv.

Niels fandt da heller ikke "noget" ud over en spænding i venstre side, som om hun var blevet løbet ind i (og det er ikke utænkeligt, at det kan være sket under en leg med Fuji) og lidt spændinger i underlivet, som han dog også hurtigt fik løsnet.

For god ordens skyld fik jeg også tjekket Fuji. Da Niels efter at have haft fat i hende et minuts tid sagde: "Hvad dælen er der da galt med hende her??", blev jeg helt uroligt, indtil han fortsatte: "Jamen den er jo helt lige i bagpartiet - og i skuldrene, fortsatte han. Han kunne så supplere, at det var sjældent, at han fik unghunde i hænderne, som var så "fine". Slutteligt roste han hendes temperament, for hun var virkelig total upåvirket af at stå i en trykkende udstillingshal og lade sig "befamle" af en mand, som hun egentlig ikke kendte, og som måske ikke ligefrem bare aede hende.

MicMic fik også lige et tjek. Så nu er hun også klar til at gå sæsonen i møde. Ninja og MicMic starter stævne i næste weekend, hvor vi skal løbe i Vejle. Indtil videre forsøger min hjerne stadig at få forventninger, planer og målsætninger for 2016 til at gå op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar