mandag den 8. august 2016

Når hverdagen banker på

I aftes ved sengetid forsøgte Silas stædigt at overbevise mig om, at det var helt ligegyldigt, hvornår han kom i seng. Han ville være lige frisk næste dag. Han var bestemt ikke tilfreds med at blive lagt i seng lidt over 8. Han ville jo bare gerne samle noget alt det lego, som han havde fået til sin fødselsdag, som vi havde fejret lørdag, men min fornuft på hans vegne sejrede.

Silas i gang med sin 3. pakke Lego siden lørdag
Da jeg vækkede ham kl 06.20, virkede han nu noget klatøjet, og jeg fik og pakkede gymnastiktøj og fandt hans tøj frem, mens han lå og vred sig lidt i sengen.

Efter et kvarters tid konfronterede jeg ham med, at han dagen før havde sagt, at han ville være lige frisk uanset, hvornår han var kommet i seng.

Det er jo aldrig rart, når ens udsagn kommer tilbage til en, og de så ikke virker helt så sande og stærke, som da man fremsagde dem.

Silas vrissede derfor lidt forurettet: "Jamen jeg skal lige være vågen lidt tid". Så må tiden så vise, om "lidt tid" er klokken 8 eller 10. Ja, det er hårdt for os alle at komme tilbage til hverdag og struktur. Dog skal det siges, at Silas faktisk altid er morgenglad, og jeg gætter på, at han ved morgenbordet blæser os bagover med ordstrømme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar