lørdag den 1. april 2017

MicMic er weekendens stjerne

Denne skønne forårsdag tilbragte jeg i IEC i Viborg, hvor der var stævne for små og mellemhunde. Mit mål er at MicMic skal i klasse 3 i 2017, og det arbejdede hun rigtig godt på i dag. Hun er en rigtig lækker hund at løbe med, og hun smiler hele banen rundt.

Vi startede med AG1. Vi manglede kun en enkelte oprykning i agilityklassen for at være i klasse 2. AG1 vandt vi med over et sekund, så den oprykning, sad lige i skabet. 

MicMic vinder AG1 
Resultatlisten
Vores debut i AG2 endte desværre med en disk, fordi jeg glemte, at det var MicMic, som har brug for mere støtte end Ninja, som jeg var på banen med. I mit næste AG2 løb var hun pludselig ikke så begejstret for vippen, selvom det var tredje gang i dag, at hun skulle på den. Men det var nok, fordi jeg ville bagkrydse på vippen. Hun er jo stadig ikke så stævnevant i agilityklasserne. 

Vores sidste løb var SP2, som var en bane med en noget dum linje på hjemturen. MicMic var faktisk også den eneste af alle lille og mellemhundene, der var fejlfri på den bane, så det løb vandt vi, kan den lidt kvikke nok regne ud. Så der sikrede vi også et oprykningsnotat i resultatbogen. Du kan se løbet her

MicMic vinder SP2
Resultatlisten SP2
Jeg var meget tilfreds med at vinde 2 ud af de 4 klasser, som jeg startede i idag. MicMic var rigtig sej og arbejdede rigtig godt. Hun bliver bedre og bedre. 

Oprindeligt var det ikke min plan at skulle løbe i dag, men i stedet i morgen med Ninja, da der er landsholdsløb i morgen (eftersom jeg har meldt Ninja til landsholdets bruttotrup, så var vi nærmest nødt til at starte), og jeg forinden havde gjort op med mig selv, at jeg ikke ville bruge hele weekenden på at være til stævne i Viborg. Derfor havde jeg prioriteret Ninja, og ville ikke have løbet med MicMic.

Men desværre må jeg sande, at Ninja altså ikke er klar til at løbe agility endnu. Jeg har gradvis belastet hende efter, at jeg havde fået grønt lys til at gå igang igen. Der har ingenting været at se hverken under eller efter lufteture unden snor på markveje, skov eller på stranden, og heller ikke efter at have løbet en halv bane på 30 cm springhøjde. Så jeg besluttede mig for at prøve at træne hende lidt på en bane i haven på 55 cms springhøjde. Efter lidt mere end 5 minutters træning, så følte jeg bare, at det var "forkert", for hun trak sig lige så lidt. Men det er så svært at se den hund, som man selv står/går med, så jeg filmede hendes trav ifm træningen, og så var jeg slet ikke i tvivl om, at hun ikke skulle løbe i denne weekend, og min mavefornemmelse sagde mig også inden, at hun ikke var klar, og den skulle dumme jeg have lyttet efter og givet hende mere restitution, inden jeg tog hende ind på en bane igen. Men nogen gange føler jeg mig også overhysterisk, og at jeg pakker mine hunde ind i vat. 

Det var ret hårdt i dag, når folk (venligt og omsorgsfuldt) spurgte, hvordan det går med Ninja. Jeg må sige, at jeg flere gang fik våde øjne, og måtte også sige til et par stykker, at jeg ikke havde lyst til at snakke om det, for jeg er så frustreret over, at der ikke er "noget" galt med hende, når jeg kan se, at hun ikke er ok, og jeg vil også gerne være med... Men mest af alt vil jeg bare gerne have en sund og velfungerende hund. 

Så der er ingen stævne til os i morgen (eller for den sags skyld de næste fire uger, mindst), men så kan jeg jo passende vaske campingvognen i morgen og gøre den klar til en ny sæson.

Vask af taget på campingvognen
Jeg fik heldigvis vasket taget i går. Det er den mest belastende flade på vognen, men resten skal jo også vaskes.... og hvis vejret er godt kan jeg nyde det ude i det fri i stedet for inde i en kold hal. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar